Kluven

En sajt om sajter

Fördelarna med digitala tjänster för dig som egenföretagare

Det har aldrig varit enklare för dig som företagare att sköta din administration tack vare nya och innovativa digitala lösningar. Med några enkla klick har du möjlighet att lagra alla dina dokument och handlingar. Och en stor fördel är att de finns tillgängliga oavsett vart du befinner dig.


Allting på ett och samma ställe

Det enorma fysiska lagringsutrymmet som tidigare krävdes för alla pärmar och register som behövdes för att lagra månaders och års dokumentation är idag ett minneblott. Med hjälp av ett enda simpelt system kan du idag lagra alla dina handlingar och dokument på ett och samma ställe. Du slipper extra kostnader i form av servrar och olika programvaror, men framför allt personalkostnaden som tidigare krävdes för att någon skulle hantera det åt dig. Idag är det istället enkelt, kostnadseffektivt och du får en tydlig överblick av dina dokument.


Både för dig som ensam eller med anställda

Det finns företag som erbjuder en lättanvänt och effektivt system för dokumenthantering. Dessa system låter dig samla alla dina dokument i samma system. I ett bra system kan dessutom både du och dina kollegor redigera filer tack vare möjligheten att flera användare har tillgång till olika dokument. Vem som har behörighet till vad väljer du själv. För att förenkla arbetsprocessen finns det ofta möjlighet att markera olika dokument med olika statuslägen: till exempel ”under arbete” eller ”godkänd”.


Enkelt oavsett antalet dokument

I ett system online finns en sökmotor som på ett effektivt sätt söker igenom dina dokument för att hitta just det du söker efter oavsett om det är fyra år gammalt eller helt nytt. Arbetar du med olika regelverk som ISO, GxP, Sox och QX gör sökmotorn tillsammans med användarfunktionen det tryggt för dig så att verksamheten fortsätter hålla högsta kvalitet utan att interna missförstånd uppstår. De flesta system som används online kan även integreras med Microsoft Office, vilket gör att du till exempel kan spara en excel-fil direkt i systemet istället för att manuellt ladda upp dina filer. Vill du sen att en extern person ska gå igenom ditt dokument kan du maila ett dokument direkt ur systemet.